BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, June 24, 2011



Ya Allah .
seandainya telah Engkau catatkan 
dia milikku tercipta buatku 
satukanlah hatinya dgn hatiku 
titipkanlah kebahagian antara kami 
agar kebahagian itu kekal abadi 

Ya Allah Ya Tuhan ku yang maha mengasihi 
seiringkanlah kami melayari hidup ini 
ketepian yang sejahtera abadi
maka jodohkanlah kami

Ya Allah .
berikanlah kami kebahagian di dunia dan di akhirat
dan peliharalah kami dari azab api neraka .

Ya Allah 
pasrahkanlah aku dgn takdir mu
sesungguhnya apa yg telah Engkau takdir kan,
adalah yg terbaik untukku.

sesungguhnya Engkau maha mengetahui
segala yg terbaik buat hamba mu ini 

Ya Allah ,
kurniakanlah aku pasangan yg beriman 
agar aku dan dia bersama sama dpt membina kesejahteraan hidup 
ke jalan yg Engkau redhai 
dan kurniakanlah aku keturunan yg soleh dan solehah 

AMIN .



Friday, June 17, 2011


I know you want me I made it obvious that I want you too
I know you want me I made it obvious that I want you too
So put it on me
Let's remove the space between me and you
Now rock your body 
Damn I like the way that you move
So give it to me 
Cause I already know what you wanna do

Here’s the situation been to every nation
Nobody’s ever made me feel the way that you do
You know my motivation give in my reputation
Please excuse me, I don’t mean to be rude

But tonight I’m loving you
Oooh you know
That tonight I’m loving you
Oooh you know
That tonight I’m loving you
Tonight I'm gonna do everything that I want with you
Everything that you need
Everything that you want
I'm gonna, honey, I wanna stunt with you
From the window to the wall
Gotta give you my all
We're ...? by the summertime
When we get to the spring I will make you fall
You got that body that, baby, I wanna get up on the floor just to see you dance
And I love the way you shake that ass, turn around and let me see them pants
You stuck with me, I'm stuck with you
Let's find something to do
Please excuse me I don't mean to be rude

But tonight I’m loving you
Ooh you know
That tonight I’m loving you
Ooh you know
That tonight I’m loving you

You're so damn pretty
If I had a type then baby it would be you
I know you're ready
If I never lied then baby you'd be the truth

Here’s the situation been to every nation
Nobody’s ever made me feel the way that you do
You know my motivation give in my reputation
Please excuse I don’t mean to be rude

But tonight I’m loving you
Ooh you know
That tonight I’m loving you
Ooh you know
That tonight I’m loving you
Here’s the situation been to every nation
Nobody’s ever made me feel the way that you do
You know my motivation give in my reputation
Please excuse I don’t mean to be rude

But tonight I’m loving you
Oh you know
That tonight I’m loving you
Oh you know
That tonight I’m loving you



NAJWA LATIF
maken hot hot hot !
lagu dy pun besh ♥♥
layan oke :)

Monday, June 13, 2011

20 perkara yang membuatkan wanita benci lelaki

1. MENINGGIKAN SUARA
Tahulah mereka dikurniakan suara yang 'macho' tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

2. MAIN KAYU TIGA
Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

3. SUKA 'CUCI MATA'
Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!

4. MENGONGKONG
Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka... Macammana tu?

5. EGO
Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.

6. MENIPU
Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.

7. PERASAN
Aduhaiii... lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu... Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji...

8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI
Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih... Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.

9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN
Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya... mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

10. CEMBURU BUTA
Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!

11. MATA DUITAN
Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya 'lelaki spedo'. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan... apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

12. KOMITED TERHADAP KERJAYA
Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa...

13. PANAS BARAN
Aduiii... masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

14. KAKI MEROKOK
Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak... asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak... membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.

15. PENGOTOR
Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah... hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.

16. GELOJOH
Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam 'food machine'. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?

17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN
Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolehlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.

18. TIDAK TAHU MEGHARGAI
Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

19. PUTAR BELIT
Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.

20. SUKA KONTROL MACHO
Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga!

*saya harap awk tahu saya still sayangkan awk .
article hanya dicopyy paste utk kesedaran semua .

Sunday, June 12, 2011




i love u sayang
mohammad syarani ♥♥

Friday, June 10, 2011

topap rm50 telah dimasukkan ke akaun kredit saya .
thank you so much sis ♥
if ada contest lain , insyallah saya join lagi.
hee :)

Thursday, June 9, 2011

Game Like sampai Lebam oleh Admin Nurul

okey , harini admin buat game , iaitu like profile membe-2 korang smpai menang . hadiah dia topap RM50 .
korang nak share ngan membe korang pun bole .

okey sebab ramai yangtak setuju ngan syrat-2 tu . jadi admin telah mempercepatkan mase game ni . kerana kesuntukan mase . harap maklum
JANGAN lah marah dengan syarat-2 tu sebab admin dah kate keputusan tu muktamad . 

admin bagi kelongaran untuk korang merasuah membe-2 korang .Peserta pertama
najiha jie
Peserta kedua 
blue ericsson

Peserta ketiga 

syafiqa razak
Peserta ke Empat 

jeny ferwhong
peserta terakhir 
fahmi jaafar

okey itu lah pesertanya . dah admin masih mencari lagi pemenangnya . = )
dan tunggu lah sehingga admin dapat mencari 
pemenangnya * admin dah melalut ni = )

da bace kan . semlm saje je la join contest ni . nak cube nasib laa katekan .
hee :)
tak tawu pulak , blue ericsson the winner ! wohooo !
emg suke habes laa aku kan .
sape laa yg nak bagi kite rm50 mcm to je kan . hee :) . terima kasih banyak² kat admin nurul to oke ♥

Wednesday, June 8, 2011

ayuu laa sangat :P

nak shared laa sikit cter kan , semenjak , 2 menjak , 3 menjak ni suke sgtt pakai baju kurung time wedding . tak tawu laa kenapa kan . dulu , tengok baju kurung pun rasa mcm rimas je . sekarang , pantang . nak beli pon ad jugak . pengaruh mane ntah . haha :D tak caye , tengok ni :


wedding kat JB :)


wedding kat Muar , Batu pahat , Pontian nd JB :)


another wedding kat JB :)
*banyak betol kat JB kan . haha :D

now hobby mcm ni laa . berbaju kurung . ++ with eyeliner , blusher , bulu mata , lipgloss ntah ape kejadah la kan . haha :D
*takpe , yg penting aku paham . hee :)

Tuesday, June 7, 2011

layannn ~